EHBO bij evenementen

KNV EHBO Velp-Rozendaal is al ruim 85 jaar een begrip. Jaarlijks wordt er vele malen een beroep op onze vereniging gedaan voor het verlenen van hulp. De vereniging verleent hulp bij onder andere de Posbankloop wandeltocht, de Bedriegertjesloop en het schoolvoetbaltoernooi Velp en Rozendaal. Daarnaast maken diverse verenigingen en organisaties gebruik van de diensten van de EHBO-ers. Wij hebben een enthousiaste groep EHBO-ers die regelmatig hulp verlenen in Velp en Rozendaal. De EHBO-diensten worden met minimaal twee gediplomeerde EHBO-ers uitgevoerd. De vereniging beschikt over een AED, die altijd wordt meegenomen. KNV EHBO Velp-Rozendaal wil bij evenementen van andere verenigingen, EHBO-hulpverlening bieden zonder dat dit voor die vereniging onbetaalbaar gaat worden.

Wilt u aanvragen voor hulpverlening minstens vier weken voor het evenement indienen. Hoe eerder hoe beter. Wij hebben dan meer tijd om vrijwilligers te zoeken.

Aangezien er in vrijwel ieder dorp in de gemeente een EHBO-vereniging is, verlenen wij alleen hulp in Velp en Rozendaal. Er staat een link naar de andere verenigingen in Rheden en Dieren op de pagina met weblinks.

Meer informatie?
Voor meer informatie of aanvragen van hulpverlening, kunt u contact opnemen met onze coördinator hulpverlening via MAILADRES. Ook kunt u contact opnemen met de secretaris, Coby van den Heuvel, via de contactpagina of telefoon (026) 364 93 71.

Aansprakelijkheid
De houder van een geldig Diploma Eerste Hulp/EHBO-diploma is, zonder extra kosten, verzekerd tegen aansprakelijkheid voor schade aan zaken of personen wanneer hij/zij eerste hulp verleent. Het Oranje Kruis heeft deze verzekering afgesloten om de eerstehulpverleners rugdekking te geven. Het Oranje Kruis vindt het belangrijk dat de eerstehulpverleners, als het nodig is, zonder angst voor claims hun werk kunnen doen.
Daarnaast heeft de gemeente Rheden een verzekering afgesloten voor alle vrijwilligers binnen de gemeente.